به همت انجمن علمی دانشجوئی معارف اسلامی و اقتصاد؛ جلسه بررسی ارزهای دیجیتال ، سازوکار آن ها و بررسی تخصصی ارز دیجیتال بیت کوین برگزار شد.

ارائه دهنده بحث آقای سیدمسعود شریفی پژوهشگر برتر شرکت سایبر اکوبودند که در ابتدا به تبیین ماهیت تراکنش های شبکه شتاب موجود فعلی و توضیح سازوکار آن پرداختند و سپس سازوکار ارزهای دیجیتال را در فضای ابری اینترنت و فضای بلک چین و چگونگی پردازش این تراکنش ها و تفاوت آن با شبکه شتاب پرداختند.
همچنین ماهیت ارز بیت کوین، تاریخچه ، موسس آن و هدف ایجاد چنین ارزی را بیان کردند
در ادامه به فراگیری استفاده مردم و افزایش تقاضای روزافزون آن ها از این ارز و ارزهای دیگر دیجیتال اشاره کردند به طور مثال بیان کردند شرکت های بزرگی مانند آمازون و حتی برخی فروشگاه ها در میدان نقش جهان اصفهان کشور خودمان در حال حاضر این ارز را به رسمیت می شناسند و با آن معاملات و تراکنش های خود را انجام می دهند.

سپس جهش قیمتی بیت کوین در 4 ماهه اخیر (که از 4000 دلار به بیش از 17500 دلار رسیده است ) را تحلیل کردند و گفتند که این قیمت بیت کوین نیست که به عنوان کالا در حال افزایش باشد بلکه بیانگر این است که اعتبار ارزهائی مثل دلار و ... در حال اتمام است و این جهش قیمتی در واقع پائین آمدن ارزش ارزهائی است که پشتوانه حکومتی دارند و مردم دیگر آن ها را تقاضا نمی کنند و سلطه ارزهائی مانند دلار رو به پایان است و ما نیز بایستی در این فضا هوشیار باشیم و اگر اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشیم می توانیم ارز و فضای بلک چین خود را ایجاد کنیم و از مزایای آن که شامل مزایای اطلاعاتی، پولی،مالی ،سیاسی و فرهنگی می شود بهره ببریم و هم به عنوان یک تهدید مشکلات و چالش های آینده را پیش بینی بکنیم و برای آن ها چاره اندیشی کنیم.

و در پایان به پیشنهاد انجمن علمی اقتصاد تصمیم گیری شد که هسته پژوهشی با این عنوان شکل بگیرد و دانشجویان علاقه مند به طور جدی زیر نظر ارائه دهنده بحث آقای مسعودشریفی به مطالعه و پژوهش در این زمینه بپردازند و انجمن در صورت امکان از نهادهای بیرون به جذب پروژه پژوهشی با این عناوین اقدام کند و آن را در اختیار فعالین این هسته قرار دهد.

این جلسه با حضور تقریبا 40 تن از داشنجویان ورودی های مختلف و رشته های متفاوت و همچنین تعدادی مهمان خارج از دانشگاه روز سه شنبه به تاریخ 21 آذر 1396 در سالن شهید صدر برگزار گردید و از ساعت 19 الی21 به طول انجامید و بحث به طور مشارکت فعال با پرسش و پاسخ حاضرین پیش رفت و جلسه به طور مجزا صوتی و تصویری ضبط شد که ان شاءالله صوت و فیلم آن به زودی در کانال انجمن به آدرس @ISEU_ISU قرار خواهد گرفت.